ROMATİZMAL HASTALIKLAR

ROMATİZMAL HASTALIKLARIN TEDAVİSİ

Romatizmal hastalıkların tedavi sürecinde; fizik tedavi teknikleri çok etkili tedavi olanakları sunmaktadır. Tedavide kullanılan yöntemler arasında yapılan sıcak uygulaması ve akıllı egzersiz cihazları ile kişinin rahatsızlığına uygun egzersiz seansları ve hastaya özgü masajlar uygulanır.

Romatizma tedavisi sürekli bir hekim-hasta işbirliği gerektirir. Zaman zaman hastalığın alevlenebileceği bilinmelidir. Romatizma tedavisinin bazı vakalarda ömür boyu devam edebileceği unutulmamalıdır. Romatizma tedavisinde amaç, şikayetlerin ortadan kaldırılması, olası ortaya çıkabilecek organ tutulumlarının önlenebilmesi ve hastanın yaşam konforunu en üst düzeyde sürdürmesini sağlamaktır. Romatizmal hastalıkların tedavisinde başta romatoloji olmak üzere, fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanı, ortopedi uzmanı ve gerektiğinde diğer uzmanlık dallarının ekip olarak çalışması gerekebilmektedir.

Romatizma kronik bir hastalıktır. Bu nedenle romatizma tedavisi belli bir süre değil, ömür boyu sürebilir. Tedavi sırasında hastalığın şiddetine göre zaman zaman az, zaman zaman çok ilaç kullanmak gerekebilir. Romatizma hastalığını tamamen ortadan kaldırmak mümkün olmasa da kontrol altına alınabilir. Kontrol altındaki romatizma birden alevlenebileceği için, hiçbir şikayet olmasa da sürekli doktor takibi şarttır.

Romatizmal bazı rahatsızlıklar aşağıdaki gibidir.
1.Osteoartrit (Kireçlenme)
2.Ankilozan Spondilit
3.Gut
4.Yumuşak Doku Romatizması